Book Tour: Kasie West ,,Chłopak na zastępstwo"



Kasie West "Chłopak na zastępstwo"
Wydawnictwo: Feeria Young
Tłumaczenie: Jarosław Irzykowski
Stron: 400
Rok wydania: 2016

Nastoletnia Gia jest w ostatniej klasie szkoły średniej. Dziewczyna jest popularna w szkole, jest przewodniczącą samorządu szkolnego i ma faceta, przystojnego studenta, którego chce w końcu przedstawić przyjaciółkom. Bal maturalny jest idealną okazją, by pochwalić się facetem. Niestety, tuż przed rozpoczęciem imprezy chłopak zrywa z nią na parkingu i odjeżdża. Zdesperowana Gia przekonuje przypadkowo spotkanego okularnika, by udawał jej chłopaka i poszedł z nią na bal. Nie spodziewa się jednak, jak bardzo to odmieni jej życie...

Zapisałam się na ten Book Tour pod wpływem impulsu. Wiele dobrego słyszałam o książkach Kasie West, chociaż bałam się, że jej młodzieżowe powieści nie za bardzo mogłyby przypaść mi do gustu. 
Podeszłam do lektury sceptycznie, jednak moje obawy zostały zupełnie rozwiane po lekturze tej książki. Nie zaliczam się już do młodzieży, ale podobała mi się ta historia i chciałabym więcej. 

Książkę przeczytałam w tempie ekspresowym. Lekki styl, ciekawe wydarzenia, mnóstwo dialogów, interesujący bohaterowie, sprawiają że strony mijają bardzo szybko i fajnie było się oderwać na chwilę od mroźnej rzeczywistości. Myślę, że ta powieść jest dobrym materiałem na film dla młodych ludzi. Bardzo obrazowe opisy pomagają wyobraźni. 
Początkowo nie polubiłam Gii. Popularna i skupiona na sobie dziewczyna, dla której liczy się przede wszystkim zdanie przyjaciółek i ilość lajków na portalach społecznościowych nie robi dobrego wrażenia, ale bohaterka przez całą powieść bardzo się zmienia, zauważa swoje błędy i przechodzi fantastyczną przemianę. 
Ta powieść nie jest płytką opowieścią o problemach nastolatek i ich ,,życiowych tragediach". No dobrze, ta książka jest o problemach nastolatek, ale każde wydarzenie i problem niesie ze sobą coś głębszego, co można wyczytać między wierszami. Ta historia dotyka spraw rodzinnych i atmosfery w rodzinie, tego jak postrzegają nas ludzie, jak wpływają na nas portale społecznościowe. Pozwala zastanowić się nad tym, czym jest tak właściwie prawdziwa przyjaźń? Co jest definicją przyjaźni? Oczywiście jest to też książka o miłości. Bardzo zaskoczył mnie ten wątek, jest bardzo ciekawie, nieśpiesznie poprowadzony. Relacja Gii i jej chłopaka na zastępstwo (nie zdradzę Wam jego imienia, tego dowiecie się z książki 😊 Ma piękne imię! ) jest trudna, pełna pomyłek i zabawnych zdarzeń, ale są to świetni bohaterowie, aż chciałoby się ich spotkać w realu!


Podsumowując, jest to wartościowa książka, która pozwala oderwać się od rzeczywistości. Przerosła moje oczekiwania i naprawdę Wam ją polecam. Muszę koniecznie zapoznać się z innymi książkami West.



Za możliwość udziału w Book Tour serdecznie dziękuję Marcie z bloga http://wymarzona-ksiazka.blogspot.com/ oraz Wydawnictwu Feeria . Książkę można zamówić na stronie empik.com


źr.


Książka bierze udział w wyzwaniu: 
Stron: 400

7 komentarzy :

  1. "Chłopak na zastępstwo" jest świetny! :D Sama chciałabym przeczytać także pozostałe książki Kasie West <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  2. I kolejny raz przegapiłam fajny book tour. Ale tu u ciebie z boku widzę kilka fajnych więc polecę obczajać
    Obserwuję!

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Booktoury to świetna sprawa, a przynajmniej tak się wydaje haha. Książki nie czytałam, ale kolejna recenzja, które przekonuje :)

    Pozdrawiam,
    Julia z countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, dzięki wielkie za recenzję!
    Już wstawiłam ją w wyzwaniu i cieszę się, że Ci się książka spodobała :D
    Kto wie - może zorganizuję i kolejny Book Tour z kolejną książką tej autorki - czyta się je naprawdę szybko i są taką nagłą odskocznią od codzienności :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno po nią sięgnę. Do tej pory miałam okazję czytać tylko jedną pozycję tej autorki i byłam nią zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uważam, że byłby to dobry materiał na film dla nastolatek :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł z akcją Book Tour;) A co do książki - brzmi interesująco, myślę że świetnie sprawdziłaby się u mnie jako lekka, niewymagająca lektura;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu dziękuję za komentarz - wszystkie są dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszej pracy!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka